E-post

För att ni skall kunna installera ert e-postkonto behöver ni ha tillgång till era aktuella e-postuppgifter. Om ni inte har tillgång till era e-postuppgifter, vänligen tag då kontakt med oss för att beställa nya.

Installation av e-postkonto

Följ någon av våra manualer för e-postinstallation. 

Manualer för installation av e-postkonto

» Outlook Express (Öppnas i nytt fönster)
» Outlook (Öppnas i nytt fönster)

Problem att skicka e-post vi er internetleverantör?

Normalt skickas utgående e-post via den aktuella internetleverantören på platsen ni befinner er. Har ni mot förmodan problem att skicka e-post via er internetleverantörs SMTP, eller av annan anledning vill sända er e-post via Yamito’s servrar så går det bra att göra. Följ då någon av våra manualer för vidare information gällande vilka inställningar som skall användas.

Manualer för byte av SMTP
» Outlook Express (Öppnas i nytt fönster)
» Outlook (Öppnas i nytt fönster)

Webbmail

Vill ni kunna sköta era e-postärenden ifrån olika datorer, te.x. på utlandssemestern, utan att behöva installera ert e-postkonto, rekommenderar vi istället vår webbmailklient.

Frågor & svar om e-post

Jag kan inte skicka e-post!
e-post skickas oftast aktuell internetleverantör på platsen ni befinner er. Vänligen kontakta därför er internetleverantör för mer information gällande vilka inställningar ni skall ha för utgående e-post. Felet kan även bero på mailets storlek, bifogade filer, antivirusprogram mm.  Om ni istället önskar sända er e-post via våra servrar, använd då någon av våra manualer för mer information om hur ni ställer in detta i er e-postklient.

Jag kan inte ta emot e-post!
Kontrollera först och främst så att er internetanslutning fungerar felfritt. Kontrollera där efter så att era kontoinställningar stämmer överens med de uppgifter som vi tidigare skickat ut till er. Följ någon av våra manualer för att få guidning till hur ni gör detta. Saknar ni era kontouppgifter eller har några frågor, hör av er till vår support så hjälper de er.

Jag har glömt mitt lösenord!
Kontakta oss för att beställa ut nya uppgifter.

Jag och andra kan inte skicka e-post till mig. Avsändaren får ett felmeddelande som innehåller texten ”Quota exceeded”
Quota exceede betyder att epostkontot är fullt. Logga in via webmailen och rensa eller beställ mer utrymme för din e-post!

Jag vill ändra MX-pekaren. Hur gör jag?
Kontakta vår supportavdelning för att beställa en DNS-ändring.

 

yamito_full_tabs_12

Ditt namn *

Ditt telefonnummer *

Din epost *

Ämne *

Meddelande *

Är du en intelligent varelse, fyll i texten nedan.
captcha